Ditt personliga varumärke workshop

Ditt personliga varumärke, Webcoast
@glimra 10-10.40 20 mars 2011

Kanske har du koll på ditt mål men inte hur du når dit, eller har du koll på vem du är men inte vart du siktar. @glimra inleder med tanken att det är lättare att nå målet om man tittar på kartan innan man börjar springa.

Personlig utveckling är inte helt fel att lägga tid på då och då. För att se om du är på rätt plats eller bara hitta de rätta orden som beskriver dig. Vi får tips om bok av Malin Sjöman med följande punkter att fundera kring.
1. Vad är jag bra på
2. Fördelar och nyttor jag bidrar med
3. Vad väcker jag för känslor ( vill väcka)
4. Vad tror jag på
5. Hur är jag som person, unika drag

Nu är det dags för oss att jobba. Vi får uppgifter som delas ut en efter en. Jag tänker att du kan göra detta själv hemma men då hoppa över det som handlar om att berätta för grannen eller liknande. Läs och jobba igenom punkterna innan det är dags för CV, projektstarter, intervju eller som rutin för att liksom ha lite koll på dig själv 😉

Uppgift 1
Varför har du kommit hit idag (gått upp, ut etc)
Uppgift 2
Berätta för grannen
Uppgift 3
Hur tror du att din omgivning uppfattar dig?
Uppgift 4
Hur skulle du vilja uppfattas?
Uppgift 5
Skriv ner 3 ord om grannen & berätta
Uppgift 6
När är du glad och känner livsenergi?
Uppgift 7
När känner du dig lugn & tillfreds?
Uppgift 8
Vad har du gillat att jobba med (& varför)
Uppgift 9
Vilka framgångar har du uppnått i livet?
Uppgift 10
Om du var läkare, vilket skulle vara din styrka?
Uppgift 11
Om du var polis vilket skulle vara din styrka?
Uppgift 12
Om du var VD för Sony Ericsson, vilket skulle vara din styrka?
Uppgift 13
Vad driver dig?
Uppgift 14
Vad vill du bidra med
Uppgift 15
Vilket är ditt drömjobb och varför? Delar det ska innehålla, titel…
Uppgift 16
Skriv profiltext för dig. En snärtig att ha i CV eller bio. Typ: ”Engagerad och erfaren kommunikatör som brinner för att få andra att förstå.” eller ”Noggrann och generös php-utvecklare med fokus på slutanvändaren.”

Läxa:
Maila, smsa, be folk på Facebook om att ge dig 3-4 ord som beskriver dig. ”Skulle du kunna ge mig 4 ord som säger något om mig, jag arbetar på mitt CV.”

Kommentera

