Twitter för mig är bland annat… #mintwitter

Efter att ha ägnat en liten stund åt att förklara en rolig händelseutveckling på twitter för min mor ser hon på mig och säger att det är konstigt. Att jag lär känna folk utan att lära känna deras röster/höra dem. Att det skulle vara lite mer socialt att ringa.

Jag bara: men då är man ju oftast bara två som talar. Som redan känner varandra så väl att man ”bytt telefonnummer”.  Och man kan heller inte hoppa in i intressanta samtal andra har…

Twitter för mig är bland annat

  • Stället där jag spenderar en hel del tid mellan nattning av barn och läggdags. Jag vet vem som är vaken sent och vem som somnar när den nattar sina barn.
  • Flödet jag har runtomkring mig under min arbetsdag och innehåller kollegor (i ämnet), rådgivare och hjälpsamma människor.
  • Ett nätverk av folk som gärna vill ses i verkliga livet men det är inte det viktiga. Det viktiga är att man (oftast) är social och vill vara tillsammans med andra. Vill prata, tipsa, stötta och be om hjälp. Tillsammans med en klunga av människor man vet gör samma.
  • En kommunikationskanal bland många andra. Begränsad i tid och rum, följer man många finns ingen chans att läsa äldre tweets mer än en kort stund tillbaka. Det ger frihet men kan kännas begränsande. Jag tror att vi kommer vilja ha mer forum eller bloggpostkommentarfält där vi kan prata längre. 
  • Källa till nyheter, inspiration, vidareutveckling och skratt.

#mintwitter

Kommentera

