Hyttfors, Heijbel och Philips på #sabokom2012

  1. ninaboel
    Om Google som inledning, att bedriva verksamhet där iden är att ta så lite betalt så lite som möjligt… #sabokom2012
  2. ninaboel
    20% programmet på Google som handlar om att man får/ska använda 20% av sin tid till vad man vill & det är det du utvärderas på #sabokom2012
  3. EvaLisaS
    #sabokom2012 Om vi ska vara ett företag i framkant måste idéerna få en möjlighet att komma underifrån. Säger @hyttfors
  4. ralffred
    #sabokom2012 Det som är gemensamt för framtidsforskning är att man missat de stora förändringarna så det enda som är säkert är förändring
  5. ninaboel
    Företag vill bevara problemet där man själv har lösningen istället för att hitta nya lösningar för det är jobbigare. #sabokom2012
  6. ninaboel
    1. En marknads karaktäriseras av tillgång och efterfrågan. Det vi nu måste jobba med är efterfrågan säger @hyttfors #sabokom2012
  7. ninaboel
    2. Produkt är viktig men nu är det relation som gäller. Det är relationer som värderas för den är också svårare att kopiera. #sabokom2012
  8. ninaboel
    3. För att bli bra på relationer så handlar det om att vara mer bra än dålig. Att ha en vision som nätverket gå igång på. #sabokom2012
  9. ninaboel
    4. Vi blir bra genom att få människor som jobbar som har mer hjärna (hjärta) än hand. #sabokom2012
  10. ninaboel
    5. Nu för tiden frågar vi oss allt oftare varför vi gör något istället för vad vi gör det. #sabokom2012
  11. ninaboel
    Vi måste själva skapa förändring, och vara de som förändrar för den som förändrar vinner, vi måste vara vår egen konkurrent. #sabokom2012
  12. På eftermiddagen dag 1:
  13. ninaboel
    Nu @hyresgasterna hyresgästföreningen på #sabokom2012 Inleder med att visa sina nya reklamfilmer.
  14. ninaboel
    Berättar han bor i Rinkeby, grannes barn frågat varför det ej bor svenskar där & hon nämnt honom ”Men han är ju ett exempel” #sabokom2012
  15. ninaboel
    En halv miljon medlemmar i @hyresgästerna som svarar att drivs av samhörighet mer än egennytta när det gäller sitt medlemskap. #sabokom2012
  16. ninaboel
    Hyresgästen ska visas med engagemang & kraft. Hyresrätten ska visas med möjlighet & fördelar. Berättelsen ska ha känsla. #sabokom2012
  17. ninaboel
    Erfarenheter från @hyresgasterna 1. Få med ledarna/cheferna 2. Bygg förtroende 3. Visa användning 4. Bilda nätverk 5. Tipsa #sabokom2012
  18. Matts Hejbel
  19. ninaboel
    Nu Mats Heijbel på #sabokom2012 Det ska handla om storytelling. Ett kraftfullt sätt att leda, utveckla och driva en organisation säger han.
  20. ninaboel
    Om vi inte berättar vem vi är, vad vi gör och så vidare så dör vi ut, finns inte, syns inte. Går i konkurs. #sabokom2012
  21. ninaboel
    Genom att aktivt lyssna hittar du: Vad pratar de om? Vad vill de? Vad drömmer de om? Vilka historier har de att berätta? #sabokom2012
  22. ninaboel
    1. Var presentationen. Det är du som är presentationen inte power pointen. Du är budskapet. #sabokom2012 #dbpp
  23. ninaboel
    2. Låt det vara tänt. Släck inte ljuset för att du ska hålla presentation med ”kanon”. #sabokom2012 #dbpp
  24. ninaboel
    4. Ha en fjärrkontroll, tänk på kroppsspråket – det har superstor betydelse för din trovärdighet. Ge dig möjlighet att agera. #sabokom2012
  25. ninaboel
    6. Visa bara PP när den ska visas, ha inte på projektorn från start. Då syns inte du. Släck ner presentationen när DU är fokus #sabokom2012
  26. ninaboel
    1. Ett budskap. En enda medveten tanke kan hjärnan tänka på en gång – inte två. #sabokom2012
  27. ninaboel
    2. Arbetsminnet. Om du har text pratar = har de som lyssnar ingen behållning. Vi kan ej lyssna och läsa samtidigt. #sabokom2012
  28. ninaboel
    4. Bilder. 8% kommer ihåg ett enskilt skrivet ord i pres. Om svartvit bild som symbol istället för text 65%. Färgbild 85%. #sabokom2012
  29. ninaboel
    Tillägg bilder, använd bilder som ger ett intryck inte som bara illustrerar faktumet. och inte clipart. #sabokom2012
  30. ninaboel
    5. Integration. Med text i bilden så kopplar vi ihop bättre, minns bättre och lagrar på samma ställe. #sabokom2012 http://pic.twitter.com/759Kfjk5
  31. ninaboel
    7. Kontrast. Blunda & titta, du ser då först allt vitt sen andra ljusa sen orange… Använd kontraster på de viktigaste. #sabokom2012
  32. ninaboel
    Ha en mall för sälj/marknad och en annan intern som är utan logotyp t.ex. Logotyp är ett objekt som ska trängas med alla andra, #sabokom2012

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s